~Selamat Datang~

Followers

Saturday, April 24, 2010

hikayat seorang aku di 'P094'

bismillah...



alhamdulillah baru-baru ni aku sempat melawat beberapa shbt yg aku rindu di Tanjung Malim. Sudah lama tidak ketemu dengan shbt2 ku seperjuangan. So, khamis lepas aku memohon kebenaran daripada ibu tercinta utk ke Tanjung Malim dgn ketam(hehe... KTM sebenarnye...). So, pukul 11 pg tu aku ke Stesen KTM dan menunggu tren utk ke Tg. Malim. first time aku menuju ke sana menggunakan KTM. pd jangkaan aku perjalanan hanya memakan masa 45minit or sejam memandangkan drpd rumah aku hanya 40 minit ke tg. Malim... Tapi xsangka plak smpi sejam setengah..huhu..

dlm perjalanan aku tgk byk bendera2 berkibar, agak heran(buat2 heran..hehe...). byk jgk aku snap gambar. maklumlah teruja nek tren ke sana.. nk jgk kongsi ngn korang..














ni antara gambar yg aku dpt masa nek tren.. utk pengetahuan, rawang hgga ke atas adalah antara kawasan Hulu Selangor - P094. masa kempen2 mcm ni aku dpt tgk bndera, flyer, pekerja jentera semua sibuk utk memenangkan parti politik masing2.. walaupun PKR yg bertanding tp, aku dpt tgk Unit Amal PAS pun turut ada, mklumlah dlm Pakatan Rakyat. Semangat kerjasama yg perlu kita tgk kt sini. Mcm nyayian 'wonderPet'..

"apa yg penting...KERJASAMA..", "apa yg penting... KERJASAMA.."

teringat 1 potong ayat al-Quran dari surah at-Taubah: 41.

"Berangkatlah kamu baik dalam Keadaan merasa ringan maupun berat, dan berjihadlah kamu dengan harta dan dirimu di jalan Allah. yang demikian itu adalah lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui."


last aku smpi kt Tg. Malim n aku trus call member aku utk jemput kt KTM... terlepas rindu kt dia.. smoga ukhuwah yg tbina akan kekal ke syurga..:)









No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails